Milníky naší minulosti
1895: Slavia, náš první bicykl
Příběh Škoda nezačal na čtyřech kolech, ale na dvou: nadšení velocipedisté a vlastenci Václav Laurin a Václav Klement se rozhodli proměnit svou vášeň v kariéru a vyrobit jízdní kola pod značkou „Slavia“. Nová značka se rychle stala synonymem kvality a inovací. L&K se brzy stali druhým největším výrobcem jízdních kol v Čechách.
Milníky naší minulosti
1899: První motocykly
O čtyři roky později začali stavět jízdní kola s pomocným motorem, tzv. Motocyklety. Tyto motocykly se brzy staly velmi populární a získaly několik ocenění v závodních soutěžích. Staly se tak druhým důležitým pilířem mladé firmy. Motocykly z Mladé Boleslavi byly vyhledávány nejen v české kotlině, ale i v zahraničí.
Milníky naší minulosti
1905: Představení Voiturette A
Laurin a Klement byli úspěchem s motocykly povzbuzeni. Postupně přešli na čtyři kola a představili svůj první automobil „Voiturette A“. Vozidlo ohromilo svojí rozumnou cenou, praktičností i robustností. Tento malý vůz o výkonu 7 koní zažehnul počáteční jiskru pro léta úspěšného rozvoje společnosti pod názvem L&K, doprovázeného uvedením dalších úspěšných modelů.
Milníky naší minulosti
1925: Fúze L&K a Škodových závodů
V roce 1924 byla továrna L&K částečně zničena velkým požárem, který vedl ke sloučení společnosti se strojírenským gigantem Škoda z Plzně, což znamenalo konec jmen Laurin & Klement v názvu společnosti. Závazek společnosti Škoda stavět vysoce kvalitní automobily však ani na okamžik nezakolísal. Jedním z důvodů byla vlastní exportní politika československého státu.
Milníky naší minulosti
1991: Spojení s Volkswagenem
V březnu 1991 začíná partnerství mezi společnostmi Škoda a Volkswagen. Dokonce i název je nový: Škoda, akciová automobilová společnost. Tři roky po fúzi se společností Volkswagen se zrodil nový model Škoda Felicia. Spolupráce s největším evropským výrobcem automobilů byla velmi úspěšná a posunula výrobu na novou úroveň.
Milníky naší minulosti
1996: Škoda Octavia
Škoda Octavia byla prvním vozem vyvinutým od pádu Železné opony. Dala rozhodující impuls pro rychlou transformaci společnosti na jednoho z uznávaných globálních hráčů. Od uvedení na trh bylo vyrobeno více než sedm milionů novodobých vozů Škoda Octavia, množství vyrobených vozů stále roste. Od počátku výroby modelu Octavia v roce 1959 se vyrobilo již více než sedm milionů vozů.
Milníky naší minulosti
2016: Začátek naší ofenzivy SUV
Rok 2016 znamenal pro Škoda Auto vstup do rychle se rozvíjejícího segmentu SUV, kde byla značka doposud reprezentována pouze úspěšným modelem Yeti. Prvním modelem této nové strategie byla Škoda Kodiaq, brzy následovaná vozem Škoda Karoq.
Milníky naší minulosti
2017: Vision E, první čistě elektrická Škoda
Studie Vision E poskytuje první pohled na budoucnost individuální mobility. Pětidveřové kupé SUV může ujet na čistě elektrickou energii až 500 kilometrů a splňuje požadavky úrovně 3 pro autonomní řízení. ŠKODA intenzivně vnímá potřebu elektrifikace své modelové řady a do roku 2025 nabídne pět čistě elektrických modelů.
Milníky naší minulosti
2019: Představení značky iV
Představením značky iV stupujeme do éry eMobility. Ta bude zahrnovat nejen všechny naše elektrifikované modely, ale také vytvoří propojený ekosystém. SUPERB iV a CITIGOe iV jsou pouhým začátkem. První plně elektrická ŠKODA založená na platformě MEB skupiny Volkswagen bude následovat již v roce 2020.
Milníky naší minulosti
2022: Nový designový jazyk
Skrze premiéru naší sedmimístné studie Vision 7S nabízíme první konkrétní pohled na nový designový jazyk značky, který kombinuje robustnost, funkčnost a autenticitu. Současně představujeme novou identitu značky včetně loga a firemních barev.