V roce 1895 založili pánové Laurin a Klement továrnu na výrobu jízdních kol Slavia. V roce 1905 představila firma Laurin & Klement první automobil. Byl jím Voiturette A, dvoumístný vůz s motorem o výkonu 7 koní.
Výroba automobilů rostla rychle. V roce 1907 došlo k přeměně malé továrny na akciovou společnost. Díky dobrým obchodním kontaktům si vozy z Mladé Boleslavi prorazily cestu i na Nový Zéland, do Ruska, Anglie a Japonska.
Výroba automobilů byla silně poznamenána první světovou válkou. Výroba osobních vozů byla téměř zastavena, místo nich se vyráběla vojenská vozidla. V roce 1924 byla továrna částečně zničena rozsáhlým požárem. Následkem této události došlo k fúzi společnosti L&K s plzeňským strojírenským gigantem, firmou Škoda.
Po fúzi společnosti byly zvětšeny prostory továrny a továrna byla vybavena moderní výrobní linkou. V roce 1930 bojovala továrna se světovou ekonomickou krizí a začala s výrobou automobilu se zcela novým konceptem. Vůz Škoda 418 Popular se stal základem pro další modelové řady.
V roce 1936 se automobilka umístila na prvním místě mezi domácími výrobci automobilů. Kladné reakce přicházely i z ostatních zemí. Během druhé světové války a během německé okupace se výroba zaměřila na potřeby Německa. Ke konci války byla továrna zasažena bombami.
Po druhé světové válce bylo československé hospodářství poznamenáno procesem znárodnění. Výrobní závody v Kvasinách a Vrchlabí se staly součástí firmy. Začalo období socialismu, které zcela změnilo směr československého automobilového průmyslu.
50. léta patřila vozu Škoda Felicia, u něhož poptávka mnohem převyšovala výrobní kapacity. Na počátku 60. let proběhla rozsáhlá modernizace továrny. V roce 1964 sjel z výrobní linky zcela nový vůz Škoda 1000 MB.
Výroba hlavního modelu, vozu Škoda 1000 MB, a jeho derivátů, pokračovala v plných obrátkách. Jednalo se o první model v historii firmy, jehož bylo vyrobeno více než 1 milion kusů.
V roce 1980 byla v Kvasinách zastavena výroba sportovního kupé Škoda 110 R. V dalším roce začala firma vyrábět model Škoda Garde, který byl později přejmenován na Škoda Rapid. Firma opět vyráběla sportovní, dvoudveřové kupé.
V roce 1987 byl do výroby zaveden dlouho očekávaný a zcela nový vůz Škoda Favorit. V březnu 1991 došlo ke spojení automobilky Škoda s německým koncernem Volkswagen. Také se zcela změnil název společnosti - Škoda, automobilová akciová společnost.
V dubnu 1996 byl představen zcela nový model Škoda Octavia. O tři roky později přišel vůz Škoda Fabi. V roce 2001 byl představen vůz Škoda Superb, nový luxusní sedan v kategorii vozů vyšší střední třídy. Byly vybudovány výrobní závody v Rusku, Číně a Indii.
Společnost Škoda během těchto let rozšířila a zmodernizovala svou modelovou řadu, včetně prvního vozu SUV, a zdokonalila celkový design vozů.
S představením modelů Citigo iV a Superb iV vstupuje Škoda v roce 2019 do nové éry elektromobility. Pod značkou Škoda iV sdružuje vývoj své vlastní rodiny elektrifikovaných vozů s emotivním designem, futuristickými interiéry a inovativními technologiemi, společně se zřizováním speciálního ekosystému pro moderní mobilitu.
Ceny vozů
Uváděné ceny jsou pouze orientační, doporučené výrobcem Škoda Auto, včetně DPH a nejsou nabídkou ve smyslu ust. § 1732 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů. Aktuální cenu a specifikaci vybraného modelu vám na požádání sdělí váš autorizovaný prodejce vozů Škoda.
Technická data
Vzhledem k dosud neukončenému procesu typového schvalování některých vozů či některých jejich variant nejsou pro některé vozy či jejich varianty k dispozici hodnoty spotřeby pohonných hmot a emisí CO2 dle osvědčení o schválení typu vozidla. Tyto hodnoty proto nemohou být v tuto chvíli na stránkách uvedeny. Pokud máte zájem o bližší informace, obraťte se, prosím, na autorizovaného partnera Škoda.
Škoda Originální příslušenství
Uvedená cena Škoda Originálního příslušenství je pouze orientační a není nabídkou ve smyslu ust. § 1732 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů. Aktuální cenu Škoda Originálního příslušenství vám na požádání sdělí váš autorizovaný prodejce vozů Škoda. Uvedené ceny Škoda Originálního příslušenství nezahrnují případné náklady na jejich montáž. Originální příslušenství je určeno k instalaci až po úvodní registraci vozidla a ovlivňují emise CO2 vozidla. Změna emisí CO2 však není zohledněna v prohlášení o shodě vystavované Škoda Auto a.s. Montáž Škoda Originálního příslušenství a mimořádná výbava vozidla mohou rovněž ovlivnit i jiné relevantní parametry vozidla jako je hmotnost, valivý odpor, aerodynamika, jakož i spotřeba pohonných hmot či výkonnostní ukazatele vozidla. Na základě omezení dle zvolené motorizace či výbavy nemusí být montáž požadovaného příslušenství u vybraného vozidla možná. Pro více informací kontaktujte svého autorizovaného prodejce vozů Škoda.
Uvedené údaje, použité fotografie
Společnost Škoda Auto a.s. si vyhrazuje právo změny ceny, barvy a technických dat modelů zde zobrazených a popsaných. Použité obrázky jsou ilustrační a mají pouze informativní charakter. Autoři serveru si vyhrazují právo chyb zápisu a omylu. Vzhled barev a vyvážení bílé závisí na individuálním nastavení monitoru.
Internet, software
Společnost Škoda Auto a.s. ani její zástupci nenesou žádnou odpovědnost za jakékoli škody způsobené použitím této prezentace, zde publikovaných informací či softwaru zde nabízeného k instalaci. Všechny informace, služby a digitální obsah jsou nabízeny bez záruky nepřerušeného užívaní.
Ochrana osobních údajů
Společnost Škoda Auto a.s. zaručuje všem uživatelům svých internetových prezentací ochranu osobních údajů. Škoda Auto a.s. neshromažďuje žádné osobní údaje, které uživatelé dobrovolně neposkytnou.
Copyright
Obsah stránek skoda-auto.cz je chráněn autorským zákonem. Stahování materiálů a dalšího obsahu je možné pouze v případě, je-li to výslovně uvedeno. Kopírování a šíření obsahu v jakékoli podobě není bez písemného souhlasu autorů dovoleno. Monte-Carlo je registrovanou ochrannou známkou společnosti Marques De l’Etat De Monaco.
Škoda Connect – Digitální služby
Pro využívání Škoda Connect (dále jen „Služby“) je nutné uzavřít online samostatnou smlouvu se společností Škoda Auto a.s. Pro využívání Služeb po celé smluvní období má zákazník po předání vozidla 90 denní lhůtu na jejich zaregistrování na www.skoda-connect.com. Služba Tísňové volání je aktivována již od dodání vozidla bez nutnosti registrace.
Dostupnost poskytovaných Služeb může být v každé zemi různá v závislosti na typu vozidla, roku výroby a výbavovém stupni daného vozidla. Některé Služby mohou být dostupné později po předání vozidla. Služby jsou poskytovány pouze na základě veřejně dostupných telekomunikačních technologií. Z důvodu neustálého vývoje technologií, zejména mobilní sítě, nemůže Škoda Auto a.s. garantovat konzistentní dostupnost těchto Služeb po celou dobu jejich trvání. Možné vývojové změny mohou způsobit trvalou nedostupnost poskytovaných Služeb.
Pro používání Služeb je nutné datové spojení mezi vaším zařízením (chytrý telefon, tablet, PC atd.) a datovým serverem. Toto datové spojení není zahrnuto v rámci Služeb. Bližší informace o Službách naleznete na www.skoda-auto.cz/technologie/skoda-connect nebo u vašeho autorizovaného partnera Škoda.