Významná připomínka 130. výročí značky Škoda
Početné startovní pole čítající 237 přihlášných posádek složených ze zaměstnanců automobilky Škoda a jejich rodinných příslušníků i nejdelší trasa v historii Škoda Classic Tour měřící přes 140 kilometrů položily základní kámen důstojné připomínce letošního 130. výročí mladoboleslavské automobilky. Jako každý rok, tak i letos organizátoři připravili trasu se zajímavými a jedinečnými místy. Itinerář účastníky po startu od Škoda Muzea navedl mimo jiné do jedné z nejstarších dochovaných výrobních hal automobilky s ukázkou nejmodernějších prediktivních technologií údržby výrobních linek a výstavou studentských vozů, na most Laurina & Klementa spojující nad dálnicí D10 výrobní závod s nově otevřeným Logistickým centrem LZO.
Až do Podještědí a pak k rodnému domu Václava Laurina
Trasa 12. ročníku vedla na sever od Mladé Boleslavi a přivedla vozy s rokem výroby do 1995 až do Podještědí, kde byl připraven test přesnosti s výhledem na ikonický televizní vysílač. Posádky pak pokračovaly do Kamení u Pěnčína k rodnému domu jednoho ze zakladatelů automobilky Václava Laurina, od jehož narození letos 27. září uplyne 160 let. Václav Laurin zde na účastníky čekal i se svou manželkou v podobě hereckých dvojníků v dobovém oblečení a po boku s vozem Laurin & Klement 110 z Škoda Muzea. Přímo pod jeho dohledem se tak uskutečnil další ze setinových testů přesnosti, v nichž se s přesností 0,01 sekundy měří průjezd předem určené vzdálenosti za předepsaný cílový čas. První etapu účastníci následně zakončili u zámku ve Svijanech. Trasa druhé etapy byla zpestřena tipovacím kvízem a testem couvání na přesnost, přičemž posádky dovedla do tradičního cíle této akce, kterým je Letecké muzeum Metoděje Vlacha v Mladé Boleslavi.
Pohodová atmosféra i ryzí soutěžní duch
Škoda Classic Tour se za více než dekádu vypracovala mezi největší veteránské rally v Česku, které se v posledních letech pravidelně účastní přes 200 historických vozů a youngtimerů. Tato soutěž je od svého počátku otevřena vozům všech značek, byť škodovky logicky převládají a jsou důkazem sympatického patriotismu zaměstnanců Škoda Auto. Jedinečným způsobem se při této příležitosti daří kombinovat pohodovou atmosféru rodinného setkání s intenzivními soutěžními zážitky dle principu setinové rallye. Vítězství v 12. ročníku Škoda Classic Tour si odváží posádka číslo pět Romana Havelky s vozem Tatra 57 z roku 1933, která ve třech měřených úsecích a dvou tajných testech celkově nasbírala pouze 251 trestných bodů.