Absolutní vítězkou se stala Pauline Ferrand-Prévot, bodovací klasifikaci ovládla Lorena Wiebes a získala zelenou trofej od oddělení Škoda Design
Absolutní vítězkou se stala Pauline Ferrand-Prévot, bodovací klasifikaci ovládla Lorena Wiebes a získala zelenou trofej od oddělení Škoda Design
Mladá Boleslav, 4. srpna 2025 – Škoda Auto byla i tento rok oficiálním hlavním partnerem Tour de France Femmes avec Zwift, největšího ženského cyklistického závodu. Česká automobilka letos dodala vedle vozového parku, který má pořadatelská agentura A.S.O. k dispozici po celý rok, 32 elektrifikovaných vozů Enyaq a Superb iV pro potřeby závodu. Oddělení Škoda Design zároveň připravilo trofej ze zeleného křišťálu pro vítězku bodovací klasifikace, kterou se stala Lorena Wiebes. Slavnostní vyhlášení proběhlo za účasti Johannese Nefta, člena představenstva Škoda Auto pro Technický vývoj. Letošní ročník přichystal pro 154 závodnic z 22 týmů devět etap s celkovou délkou 1 165 kilometrů – stal se tak nejdelším závodem v historii tohoto podniku. Škoda Auto vloni prodloužila partnerství s pořadatelskou agenturou A.S.O. do roku 2028 a součástí dohody je pomoc se zajištěním mnoha vrcholných závodů pro muže i ženy každý rok.
Vozy Škoda pomohly organizátorům i ředitelce závodu
Letošní Tour de France Femmes avec Zwift znamenala délkou i profilem dosud nejnáročnější výzvu v historii. Celkem 154 závodnic z 22 týmů absolvovalo od 26. července do 3. srpna devět etap a 1 165 kilometrů z Bretaně do Alp napříč celou Francií. Díky mnoha horským úsekům a cíli v Savojských Alpách jezdkyně nastoupaly rekordních 17 240 výškových metrů. Škoda Auto dodala vedle vozového parku, který má pořadatelská agentura A.S.O. k dispozici po celý rok, 32 elektrifikovaných vozů, zahrnujících elektromobily Enyaq a plug-in hybridní vozy Superb. Nový Enyaq nebo Superb iV s technicky propracovaným komunikačním vybavením používala i ředitelka závodu Marion Rousse jako „červený vůz“. Škoda při příležitosti významného sportovního svátku vystavila i předváděcí model Elroq Respectline, zdůrazňující hodnoty značky Škoda, jako jsou respekt, rozmanitost a inkluze.
Škoda Design navrhla trofej pro vítězku bodovací klasifikace
Stejně jako v minulých ročnících Škoda Auto také dodala trofej pro vítězku bodovací klasifikace v tomto největším cyklistickém klání pro ženy. Návrhu a zhotovení se ujalo oddělení Škoda Design a připravilo nový křišťálový pohár v nápadně zelené barvě, která vznikla unikátní technologií přimíchávání barviva přímo do skla. Smaragdový odstín je odkazem na korporátní barvu značky Škoda a zároveň na zelený trikot, určený pro průběžně vedoucí jezdkyni bodovací klasifikace a sponzorovaný také českou automobilkou. Zajímavostí návrhu pro rok 2025 je speciální logo připomínající letošní výročí 130 let od založení automobilky Škoda Auto.
Škoda Auto podporuje cyklistický sport na mnoha úrovních
Cyklistika zůstává jedním z hlavních pilířů sponzorských aktivit společnosti Škoda Auto. Automobilka vloni prodloužila partnerství s pořadatelskou agenturou A.S.O. do roku 2028 a součástí dohody je pomoc se zajištěním řady akcí pro muže i ženy každý rok. Mezi těmi nejvýznamnějšími jsou etapové závody Tour de France a Vuelta a España nebo tradiční jednodenní klání jako Paříž–Roubaix nebo Lutych–Bastogne–Lutych.
Letos v květnu Škoda oznámila, že se pro příští dvě sezony stává partnerem dalších vrcholných akcí Mezinárodní cyklistické unie (UCI): Mistrovství světa horských kol a Mistrovství světa v gravelu. Vedle toho Škoda Auto sponzoruje i domácí cyklistické závody, jako je L’Etape Czech Republic by Tour de France nebo Road Classics.