Na kolech napříč republikou – 2 222 nebo 1 700 km kolem Česka v časovém limitu 111 hodin s aktivním zapojením zdravotně znevýhodněných sportovců
Na kolech napříč republikou – 2 222 nebo 1 700 km kolem Česka v časovém limitu 111 hodin s aktivním zapojením zdravotně znevýhodněných sportovců
Mladá Boleslav, 29. července 2025 – Již posedmé staví Škoda Auto svůj tým do etapového závodu Metrostav handy cyklo maraton, který spojuje zdravé cyklisty se zdravotně znevýhodněnými. Letos se od 29. července do 2. srpna uskuteční již 13. ročník, jehož trasa měří 2 222 nebo alternativně 1 700 km. Na její zdolání mají týmy v obou případech 111 hodin, během nichž se musejí vystřídat všichni členové jednotlivých sestav. V každém kraji budou připraveny kratší trasy po cyklostezkách, které si může projet každý zájemce bez předchozí registrace.
Cyklistické týmy vyrážejí vstříc 13. ročníku napříč republikou
Trasa letošního ročníku provede účastníky napříč územím České republiky a všemi 14 kraji. Závod je jako vždy otevřen pro amatéry i profesionály – tedy pro všechny zájemce bez rozdílu věku a pohlaví. Jeho smyslem je ukázat, že lidé se zdravotním znevýhodněním i bez něj mohou fungovat jako jeden tým. V každé sestavě tak bývá zastoupen alespoň jeden cyklista s určitým druhem zdravotního znevýhodnění. Metrostav handy cyklo maraton 2025 je koncipován jako etapový závod, který musí být dokončen v limitu 111 hodin. Každý tým si může zvolit, zda pojede delší variantu s okruhy kolem sportovních středisek (2 222 km) nebo kratší trasu bez nich (1 700 km). Jednotliví členové sestav se na trase střídají tak, aby se tým mohl pohybovat bez přerušení. Jako průjezdní body byla tentokrát vybrána sportovní střediska, přičemž v každém kraji budou takové body dva. Akce odstartuje 29. července v Praze-Libni u komunitního centra Velký mlýn a skončí 2. srpna opět v hlavním městě – tentokrát na ostrově Štvanice pod moderní lávkou pro pěší i cyklisty.
Škoda WeLoveCycling.cz na startu s osmičlenným týmem a patronkou
Trasa není předem stanovena. Připravují si ji týmy samy, ale musejí projet všemi stanovenými průjezdními body. Každý tým na startu obdrží mobilní telefon s aplikací, který funguje jako štafetový kolík zaznamenávající polohu. Členové týmu si ho na trase předávají. V početném startovním poli nebude chybět ani osmičlenný tým Škoda WeLoveCycling.cz vedený paralympijským vítězem Jiřím Ježkem. Pod jeho taktovkou vyrazí na trasu milovníci cyklistiky – influenceři, novináři, zaměstnanci či příznivci značky Škoda. Letošní sestavu týmu Škoda WeLoveCycling.cz tvoří kromě kapitána Jiřího Ježka ještě Michal Kamermeier známější jako Majk na cestách, Jakub Truksa, Zuzana Boháčová, Lukáš Vejvar, Ondřej Sobek, František Dvořák a bývalá reprezentantka ve fourcrossu Anna Slancová jedoucí na handbiku. Patronkou týmu se stala Zorka Šťastná, u níž lékaři před 3 lety diagnostikovali rakovinu a tehdy jí dávali pár měsíců života. „Vyděsilo mě to, ale naprosto jsem se tehdy odevzdala lékařům. Až později jsem pochopila, že se k nemoci musím postavit čelem. Nemoc mě naučila žít naplno. Chci ukázat ostatním, že jsem pořád tady díky lékařům, ale zároveň proto, že na sobě pracuji po fyzické i duchovní stránce,“ říká odhodlaně 46letá žena v paliativní péči, která je matkou dvou náctiletých dcer.
Škoda Handy aneb mobilita bez bariér
Autorizovaná obchodní síť mladoboleslavské automobilky v ČR se dlouhodobě angažuje v pomoci osobám se zdravotním znevýhodněním. Její program Škoda Handy pomáhá lidem se sníženou pohyblivostí zajistit upravený automobil pro zlepšení mobility. Specialisté tohoto programu dokážou poskytnout kvalifikované poradenství a jsou připraveni pomoci s nákupem nového vozu za zvýhodněných podmínek. Klientům rovněž přiblíží možnosti financování a zajistí provedení nezbytných úprav na vozidle. Součástí podpory zdravotně znevýhodněných motoristů je komplexní servis a asistence při zpracování žádostí o státní příspěvky na zvláštní pomůcky i na mobilitu. Péče, kterou poskytuje 126 Škoda Handy center po celém území ČR, zahrnuje i přednostní odbavení automobilů zdravotně znevýhodněných majitelů při servisu a realizaci záručních i pozáručních oprav včetně slev na servisní práce, náhradní díly a příslušenství. Někde je po dobu nezbytného servisního zásahu k dispozici upravený vůz jako náhradní vozidlo.