Škoda Auto byla na Tour de France jako oficiální hlavní partner již po dvaadvacáté
Škoda Auto byla na Tour de France jako oficiální hlavní partner již po dvaadvacáté
Mladá Boleslav, 28. července 2025 – Závěrečnou etapou s cílem na Champs-Élysées se včera završil 112. ročník Tour de France, jejímž hlavním partnerem je Škoda Auto již od roku 2004. Oddělení Škoda Design opět vytvořilo trofeje pro celkového šampiona, jímž se letos stal Tadej Pogačar, vítěze bodovací a vrchařské klasifikace i pro nejlepšího mladého jezdce. Vítězi bodovací klasifikace, Italu Jonathanu Milanovi, předal zelený křišťálový pohár Klaus Zellmer, předseda představenstva společnosti Škoda Auto. Česká automobilka byla zároveň sponzorem zeleného trikotu pro vítěze bodovací klasifikace a dodavatelem téměř 220 elektrifikovaných automobilů pro potřeby pořadatelů. Flotila zahrnovala také „červené vozy“ Škoda Enyaq a Superb iV pro ředitele závodu Christiana Prudhomma. Škoda Auto vloni potvrdila prodloužení kontraktu pro Tour de France a Tour de France Femmes avec Zwift do roku 2028.
Škoda Auto zajistila téměř 220 elektrifikovaných automobilů i ředitelské vozy
Česká automobilka dodala pro potřeby organizátorů téměř 220 elektrifikovaných vozů. Modely Enyaq a Superb iV sloužily také jako „červené vozy“ – mobilní velitelská centra, v nichž na průběh dohlížel ředitel závodu Christian Prudhomme. Ten používá od roku 2019 elektrifikované modely; v roce 2020 se stal červeným ředitelským vozidlem model Enyaq.
Škoda Design připomíná výročí 130 let na letošních křišťálových pohárech
Letošní poháry z českého křišťálu nesou speciální logo Škoda, připomínající 130 let od založení automobilky. Zelený pohár pro vítěze bodovací soutěže připomíná odstín trikotu, zároveň odkazuje na tradiční zelenou barvu značky Škoda.
Škoda během Tour ukázala také dva předváděcí modely: Elroq Respectline v duhových barvách, který vznikl s cílem zdůraznit hodnoty značky Škoda jako jsou respekt, rozmanitost a inkluze, a již desátý žákovský vůz Škoda L&K 130, na jehož návrhu a výrobě se podíleli studenti Střední odborné školy strojírenské Škoda Auto. Tento automobil zdůrazňuje spojení automobilky s cyklistikou. Během celého závodu byla divákům k dispozici pojízdná kavárna Škoda Coffee Car a karavana vozů Škoda s dárkovými předměty.
Vítězové soutěže na WeLoveCycling.cz vyhráli VIP zájezd na poslední etapu
Škoda Auto přichystala na stránce WeLoveCycling.cz soutěže o lákavé ceny. Hlavní výhrou pro sedm vylosovaných a jejich doprovod byla účast na závěrečné etapě ve vozech Škoda. V Paříži se také mohli připojit k bývalým závodníkům při jízdě na 60kilometrovém okruhu kolem Champs-Élysées. Mezi další výhry patřila profesionální jízdní kola nebo originální zelené trikoty.
Škoda pokračuje v podpoře i dalších vrcholových cyklistických závodů
Historie společnosti Škoda Auto započala v roce 1895 výrobou jízdních kol. Česká automobilka v současnosti podporuje řadu dalších významných cyklistických akcí a od roku 2022 je hrdým partnerem Tour de France Femmes avec Zwift, největšího ženského cyklistického závodu. Partnerství s organizátorem Tour de France, společností A.S.O., zahrnuje sponzoring 17 profesionálních a amatérských podniků včetně La Vuelty nebo světoznámých klasik jako jsou Paříž–Roubaix, Paříž–Nice nebo Lutych–Bastogne–Lutych.
Letos Škoda Auto rozšířila spolupráci s Mezinárodní cyklistickou federací (UCI) a na dvě sezony se stala oficiálním partnerem dalších prestižních podniků: Mistrovství světa horských kol UCI, které začíná koncem srpna ve Švýcarsku, a Mistrovství světa v gravelu UCI konané v polovině října v Nizozemsku.