Škoda Auto: V roce 2023 se na domácím trhu dařilo

České zastoupení mladoboleslavské automobilky bilancuje rok 2023: 77 490 nově registrovaných vozů Škoda představuje 35% tržní podíl.

Tuzemské zastoupení automobilky Škoda Auto rekapituluje rok 2023. Jeho autorizovaní obchodníci umístili na český trh 77 490 nových vozů, což představuje meziroční nárůst přes 23 %. Automobily Škoda nadále dominují žebříčku nejprodávanějších modelů v České republice. Jasnou jedničkou zůstává modelová řada Octavia s téměř 10% podílem, nejprodávanějším elektromobilem uplynulého roku se stala Škoda Enyaq.

Octavia jasnou jedničkou, Enyaq nejprodávanějším elektromobilem
Pozici lídra českého trhu potvrzují i detailní statistiky jednotlivých modelových řad. V první desítce nejprodávanějších vozů roku 2023 figuruje 7 modelů značky Škoda. Celému žebříčku vévodí Octavia, která loni zaznamenala 21 815 registrací jako absolutně nejprodávanější model v České republice. Dle statistik SDA si tímto výsledkem zajistila 9,9% podíl na celoročních prodejích. Na 2. pozici dosáhla Fabia s 10 775 registracemi a podílem na celkových prodejích ve výši 4,9 %. Na 3. příčce se umístila Škoda Scala (9784 registrací = 4,4 %), kterou následují modelové řady Kamiq (9447 registrací = 4,3 %), Karoq (9032 registrací = 4,1 %) a Kodiaq (8659 registrací = 3,9 %). Na 9. místě v žebříčku nejprodávanějších vozů figuruje Škoda Superb se 6309 registracemi (2,8 %). Jestliže celkový počet všech prodaných osobních vozů v Česku meziročně stoupl o 15,3 %, statistiky prodejů v segmentu bateriových elektromobilů ukazují více než 70% meziroční nárůst. Velkou zásluhu na tom má Škoda Enyaq, která se stala nejprodávanějším elektromobilem roku 2023. Z 6640 prodaných vozidel BEV jich 1442 neslo značku Škoda, což představuje tržní podíl 21,7 %. Aby se vozům bez lokálních emisí dařilo i nadále růst, je potřeba soustředit se na celý ekosystém. Škoda Auto přijímá v tomto směru roli lídra českého trhu a snaží se o strategický rozvoj dobíjecí infrastruktury, na čemž spolupracuje s řadou soukromých i veřejnoprávních subjektů. V souladu s Národním akčním plánem čisté mobility by v České republice mělo být do konce letošního roku 7500 nabíjecích bodů a 11 000 nabíjecích bodů do konce roku 2025. Dosavadní vývoj nasvědčuje tomu, že se tento cíl podaří splnit.

Komplexní servis pro zákazníky: nejen prodej vozů, ale i navazující služby
V roce 2023 si kupující nových vozů Škoda nejvíce oblíbili šedou (popř. stříbrnou) barvu karoserie a nejoblíbenější motorizací se stal zážehový agregát 1,5 TSI 110 kW. Svědčí to o tom, že zákazníci se již neorientují primárně na základní varianty, ale mají na své automobily vyšší nároky. Tento trend rovněž potvrzuje stále větší zájem o doplňkové služby. Například pro prodlouženou záruku se loni rozhodlo 45 292, pro značkové pojištění 14 771 a pro předplacený servis 8670 zákazníků. Úspěšná byla Škoda také v prodeji originálního příslušenství. Nejžádanějšími položkami byly kompletní kola a pneumatiky, střešní nosiče a boxy, podlahové koberce a ochranné prvky do zavazadelníku a tažná zařízení.

Pro více informací navštivte Škoda Storyboard:

Novinky a tiskové zprávy