Zahájení výstavby projektu je plánováno na první polovinu roku 2024, přičemž do tří let proběhne kompletní modernizace teplárny. Všechny kotle budou využívat jako výhradní palivo biomasu: ze 70 % dřevní štěpku a ze 30 % pelety z rostlinných zbytků, takzvané fytopelety. Použitá biomasa bude certifikována dle požadavků evropské i české legislativy s důrazem na proces udržitelnosti celého dodavatelského řetězce. Po dokončení přechodu na zmíněná zcela ekologická paliva se roční úspora oxidu uhličitého odhaduje na 290 000 tun ročně.
Dosud se v teplárně využívala kombinace uhlí a biomasy. Podíl ekologické složky postupně rostl od roku 2005, kdy společnost ŠKO-ENERGO začala poprvé využívat biomasu ke snížení uhlíkové stopy. Podíl všech obnovitelných zdrojů energie v českých výrobních závodech automobilky Škoda Auto činil v roce 2022 přibližně 35 %.
Škoda Auto má ambiciózní ekologické cíle
Škoda Auto si klade vysoké ekologické cíle a zavázala se k dalšímu snižování uhlíkové stopy svých firemních aktivit. Na zcela uhlíkově neutrální výrobu ve svých závodech v České republice a v Indii přejde automobilka do konce tohoto desetiletí. Závod ve Vrchlabí dosáhl tohoto milníku již v roce 2020.
Společnost plánuje výrazně urychlit uvádění nových elektromobilů. V nejbližších letech představí šest plně elektrických modelů, zároveň se zavázala do roku 2027 investovat 5,6 miliardy eur do elektromobility.
Dále se automobilka zaměřuje na zvyšování udržitelnosti v celém hodnotovém řetězci. To zahrnuje široké nasazení recyklovaných a recyklovatelných materiálů či druhotné využití vysokonapěťových akumulátorů z elektromobilů ve stacionárních stanicích ještě před tím, než projdou důslednou recyklací a z jejich surovin vzniknou nové články.