Vůz FABIA RS Rally2 pohání přeplňovaný čtyřválec o objemu 1,6 litru. Vychází z motoru 2,0 TSI z rodiny benzinových TSI jednotek EA888, uplatňujících se mimo jiné i pod kapotou modelů RS. Aktuální verze motoru má výkon přibližně 214 kW (289 k). Maximální točivý moment 430 Nm je přenášen na všechna čtyři kola prostřednictvím optimalizované sekvenční pětistupňové převodovky a diferenciálů. Širší karoserie a delší rozvor napomáhají k lepšímu rozložení hmotnosti.
„Předání vozu ŠKODA FABIA RS Rally2 je dalším milníkem dlouhodobé úspěšné spolupráce mezi NTM a firmou ŠKODA AUTO. Již Václav Klement, spoluzakladatel a vizionář mladoboleslavské společnosti, položil v roce 1935 základy naší sbírky darováním prvních tří motocyklů. Nechyběl mezi nimi sportovní dvouválec Laurin & Klement (Slavia) CCR, z něhož byl odvozen závodní speciál pro Václava Vondřicha, vítěze neoficiálního mistrovství světa ve francouzském Dourdanu v roce 1905. Magnetem naší stálé expozice je také velký otevřený vůz L&K RK/M, s nímž před 110 lety dosáhl řady úspěchů Saša Kolowrat, nebo závodní ŠKODA 130 RS, nejúspěšnější poválečný československý sportovní vůz. Velmi zajímavá je rovněž formule ŠKODA F3 z roku 1966, která překonávala rychlost 200 km/h. Tento úspěšný závodní vůz vycházející z komponentů sériové Škody 1000MB patřil k našim nejúspěšnějším závodním automobilům. Vůz byl do NTM darován automobilkou již na počátku 70. let. Formule ŠKODA F3 je momentálně uložena v depozitáři, ale nově získaný vůz ŠKODA FABIA RS Rally2 mohou návštěvníci vidět vystavený v expozici.“
Karel Ksandr, generální ředitel Národního technického muzea