Tato stránka je doplňkovou stránkou úvodní stránky. Klepnutím na tlačítko se vrátíte zpět.
Zpět na úvodní stránkuVšechny detaily, které potřebujete znát
ŠKODA OCTAVIA je o bezpečnosti bez kompromisů. Tento kompaktní sedan byl v roce 2013 oceněn 5hvězdičkovým hodnocením v Euro NCAP nárazovém testu pro své ukázkové bezpečnostní prvky. Kromě již zmíněných bezpečnostních systémů nabízí ve standardní nebo volitelné výbavě ještě tyto prvky:
› ABS zamezuje zablokování kol při nouzovém brzdění nebo na kluzkém povrchu.
› Brzdový asistent pomáhá řidiči zvýšením tlaku v brzdovém okruhu zvládnout krizové situace s nouzovým brzděním. To může zásadně zkrátit brzdnou dráhu.
› MSR pomáhá zabránit zablokování kol, které může nastat při zpomalování na hladkém povrchu.
› ASR zajišťuje hladké rozjezdy a zrychlování bez prokluzu kol na kluzkém povrchu.
› EDL pomáhá při zrychlování nebo jízdě do kopce při nízké trakci jednoho z poháněných kol.
› XDS+ pomáhá řidiči v ostrých zatáčkách a zajišťuje, že se vozidlo bude i během rychlých průjezdů chovat neutrálně. Řídicí elektronika v podstatě simuluje funkci samosvorného diferenciálu a vylepšuje tak trakci a jízdní dynamiku při zatáčení. Výsledkem je, že vůz projíždí zatáčkami daleko jistěji a přirozeněji.
› Elektronická kontrola tlaku v pneumatikách nepřetržitě informuje řidiče o stavu pneumatik.
› Asistent rozjezdu do kopce je volitelný prvek výbavy, který pomáhá řidiči s rozjezdy do kopce. Systém se aktivuje ve stoupání přesahujícím pět stupňů a zabraňuje rozjetí auta dozadu nebo zhasnutí motoru, čímž zajišťuje snadné a bezpečné rozjezdy bez nutnosti použití ruční brzdy.
› Blikání brzdových světel snižuje nebezpečí nárazu zezadu, zvláště při dojezdu ke konci dopravní zácpy na dálnici nebo náhlém brzdění před neočekávanou překážkou.
Inteligentní pohon 4×4 modelu OCTAVIA přináší vysokou úroveň stability a trakce v různých jízdních podmínkách. Pohon využívá elektronicky ovládanou vícelamelovou spojku, která dokáže reagovat na změny povrchu pod koly v řádu milisekund. V běžných podmínkách jezdí OCTAVIA jako vůz s pohonem přední nápravy, na sněhu, blátě nebo ledu se přepne do režimu 4×4, aniž byste si čehokoliv všimli.
Distribuce točivého momentu na všechna čtyři kola je automatická a závisí na úrovni trakce povrchu. Ideální poměr točivého momentu přenášeného na zadní kola vypočítává řídicí jednotka, úpravy se provádí pomocí rozdílného tlaku na lamely spojky.
Podstatou systému Start-Stop je vypnout motor pokaždé, když běží naprázdno – zvláště v městském prostředí, aby snížil emise výfukových zplodin a snížil spotřebu. Systém Start-Stop se aktivuje automaticky po nastartování motoru a může být kdykoliv manuálně vypnut.
Co se děje při rekuperaci energie? Kinetická energie se přeměňuje na využitelnou elektřinu, která se ukládá do baterie nebo rovnou využívá v elektrických palubních systémech. Při brzdění motorem generuje alternátor elektřinu, kterou pohání elektrické systémy nebo dobíjí baterii – to spoří palivo, které by bylo jinak využito pro tyto účely.
Jeden z dostupných režimů Driving Mode Select systému je profil Eco vhodný pro ekologicky uvědomělé řidiče preferující úspornou jízdu. Specifickou vlastností Eco režimu je plachtění (volnoběžka) pro vozy s DSG převodovkou – pokud při jízdě zcela povolíte plynový pedál, vyřadí automatická převodovka na neutrál a udržuje hybnost rozjetého vozidla (nezpomaluje brzděním motorem).
Volba správného rychlostního stupně může zlepšit ekonomičnost jízdy a zvýšit jízdní komfort – nižší otáčky totiž znamenají nižší spotřebu a tišší provoz. Symboly v pravém horním rohu displeje zobrazují zařazený stupeň nebo doporučují řazení vyššího či nižšího stupně dle situace.