Tato stránka je doplňkovou stránkou úvodní stránky. Klepnutím na tlačítko se vrátíte zpět.
Technická data

Všechny detaily, které potřebujete znát

Rozměry vozu

Hodnoty platné pro standardní podvozek, pro ostatní typy se mohou lišit.

Bezpečnost

Bezpečnostní prvky

 Škoda Superb Combi je především o bezpečnosti bez kompromisů. Kromě již popsaných bezpečnostních systémů jsou standardně nebo na přání k dispozici následující prvky:

> Kotevní body IsofixTop Tether pro upevnění dětské sedačky na krajních sedadlech druhé řady. Systém Isofix je k dispozici také pro sedadlo spolujezdce.
> Na rozdíl od tempomatu, který udržuje nastavenou rychlost, omezovač rychlosti umožňuje řidiči jet libovolnou rychlostí až do předem definované hodnoty, ale ne vyšší.
> Systém ABS zabraňuje zablokování kol při nouzovém brzdění nebo při brzdění na kluzkém povrchu.
> Zvýšením brzdného tlaku pomáhá brzdový asistent HBA řidiči v situacích, kdy je nutné nouzově brzdit. To může vést k výraznému zkrácení potřebné brzdné dráhy.
> Systém EBD automaticky optimalizuje brzdný tlak a celkové rozložení brzdného účinku a zabraňuje přebrzdění zadních kol.
> MSR působí proti zablokování hnacích kol, ke kterému může dojít, když řidič zpomaluje na hladkém povrchu.
> ASR zajišťuje plynulý rozjezd a akceleraci bez protáčení kol na kluzkém povrchu.
> EDL pomáhá při zrychlování nebo jízdě do kopce s nízkou trakcí pod jedním z hnaných kol.
> TSA funguje, pokud je vozidlo vybaveno originálním tažným zařízením s vlastní řídicí jednotkou. Systém pracuje na principu brzdění jednoho nebo více kol a současného snížení točivého momentu motoru podle potřeby. Systém TSA zasahuje a pomáhá stabilizovat vozidlo a přívěs.
> Systém XDS+ pomáhá řidiči v ostrých zatáčkách a zajišťuje neutrální chování vozidla při dynamickém průjezdu obloukem. Řídicí elektronika v podstatě simuluje přítomnost samosvorného diferenciálu a zlepšuje trakci a dynamiku jízdy v zatáčkách. Výsledkem je, že vůz projíždí zatáčkami daleko jistěji a přirozeněji než dříve.
> Systém sledování tlaku v pneumatikách TPM+ neustále informuje řidiče o tlaku v pneumatikách.
> Na přání dodávaný systém Hill-Hold Control pomáhá řidiči bezpečně se rozjet do kopce. Systém se sám aktivuje při stoupání o pět a více stupňů a zajišťuje snadný a bezpečný rozjezd do kopce bez použití ruční brzdy. Systém zabraňuje couvání nebo zastavení vozu.
> Blikající brzdová světla snižují riziko nárazu zezadu, zejména při dojezdu do zácpy na dálnici nebo při náhlém brzdění před nečekanou překážkou.

Pohon a řízení

Pohon všech kol

Škoda Superb Combi je k dispozici s elektronicky řízenou vícelamelovou spojkou. Špičkový pohon všech kol zaručuje optimální jízdní dynamiku, nejvyšší standard aktivní bezpečnosti a hospodárnou spotřebu.

Rozdělování točivého momentu na všechna čtyři kola probíhá automaticky a závisí na jízdních podmínkách. Ideální točivý moment pro zadní nápravu vypočítává řídicí jednotka. Regulace se provádí proměnlivým přítlakem na spojkové lamely.