Na pozadí četných krizí po celém světě se společnosti Škoda Auto podařilo v roce 2022 vyrobit ve svých závodech doma i v zahraničí téměř 780 000 vozů, včetně přibližně 56 000 vozů v indických výrobních lokalitách. Kromě toho automobilka vyráběla i karoserie a komponenty – například bateriové systémy pro platformu MEB určenou pro elektrická vozidla, dále motory, nápravy, převodovky nebo vysokonapěťové trakční baterie pro plug-in hybridní vozy, a to i pro ostatní koncernové modely.
V Mladé Boleslavi sjelo v roce 2022 z výrobních linek přibližně 415 000 vozidel
V roce 2022 vyrobila společnost Škoda Auto ve svém hlavním závodě v Mladé Boleslavi přibližně 415 000 vozů modelových řad Škoda Fabia, Scala, Octavia, Octavia iV, Kamiq, Enyaq iV a Enyaq Coupé iV. Modely úspěšné plně elektrické řady Enyaq iV vycházejí z modulární platformy pro vozidla s elektrickým pohonem MEB koncernu Volkswagen.
Od května 2022 se v Mladé Boleslavi vyrábějí také bateriové systémy pro vozy na platformě MEB. Investice do nově vybudované výrobní linky činí přibližně 130 milionů eur. Bateriové systémy se používají v modelech značek Škoda, Volkswagen, Audi a SEAT. Další montážní linku plánuje společnost Škoda Auto spustit již letos. Tímto krokem se celková kapacita zvýší o více než 340 procent na 1 500 jednotek denně.
Kromě toho společnost ve svém hlavním závodě vyrobila 366 000 motorů, 1 390 000 náprav a 356 000 převodovek typů MQ100 a MQ200. Škoda Auto dosáhla milníku 4 milionů motorů EA211 a dodala 15miliontou převodovku současné generace napříč všemi typy.
V závodě v Kvasinách vyrobila Škoda Auto celkem 221 000 vozů modelových řad Škoda Superb, Superb Combi, Superb iV, Karoq a Kodiaq.
V závodě ve Vrchlabí vzniklo 538 000 kusů automatických převodovek DQ200 s přímým řazením, které se montují do modelů české automobilky i do vozů dalších koncernových značek. V polovině února 2022 linku opustila již čtyřmiliontá převodovka. Tento moderní výrobní závod je od konce roku 2020 prvním uhlíkově neutrálním provozem společnosti Škoda Auto na světě. Funguje na principu Průmyslu 4.0 a využívá průlomové technologie v automobilovém průmyslu.
Další výrobní závody v Evropě
V závodě ve slovenském hlavním městě Bratislavě vyrobila Škoda Auto vloni 16 000 vozů Škoda Karoq.
Využití potenciálu v Asii
V roce 2022 vyrobila společnost Škoda Auto v čínských závodech ve městech Čchang-ša (Kodiaq a Kodiaq GT), Nan-ťing (Kamiq, Kamiq GT a Superb), Ning-po (Octavia, Octavia Pro a Karoq) a I-čeng (Rapid) přibližně 42 000 vozů.
V uplynulém roce vyrobila automobilka ve svých indických závodech v Púně (Kushaq a Slavia) a Aurangábádu (Škoda Octavia, Kodiaq a Superb) téměř 56 000 vozů. Závod v Aurangábádu využívá 100 % ekologické energie a je na cestě k tomu, aby byl do roku 2025 neutrální z hlediska produkce emisí CO2.
Model Škoda Slavia byl stejně jako SUV Kushaq vyvinut speciálně pro potřeby místních zákazníků v rámci projektu INDIA 2.0, a je tedy druhým lokálním automobilem, který zde značka Škoda v nedávné době úspěšně uvedla na trh. Modely Slavia a Kushaq jsou založeny na platformě MQB-A0-IN speciálně vyvinuté pro indický trh. Od roku 2024 bude Škoda Auto vyvážet obě modelové řady v podobě plně rozložených sad (CKD) do Vietnamu, kde budou dokončovány v nově postaveném montážním závodě partnerské společnosti Thanh Cong Motor Vietnam. Automobilka tak zdůrazňuje značný význam Indie pro svůj další rozvoj v regionu a podporu strategie zaměřené na nové zahraniční trhy.
V únoru 2022 rozhodlo představenstvo koncernu o zastavení výroby v Rusku i vývozu do Ruska na dobu neurčitou z důvodu ruského útoku na Ukrajinu. Toto rozhodnutí se týká obou ruských závodů v Nižním Novgorodu a Kaluze.
Výroba společnosti Škoda Auto v roce 2022
Vozidla | 780 000 ks |
Motory | 366 000 ks |
Nápravy | 1 390 000 ks |
Vysokonapěťové bateriové systémy | 206 000 ks |
Převodovky | 894 000 ks |
z toho DQ200 | 538 000 ks |
z toho MQ100 a MQ200 | 356 000 ks |
Ceny vozů
Uváděné ceny jsou pouze orientační, doporučené výrobcem Škoda Auto, včetně DPH a nejsou nabídkou ve smyslu ust. § 1732 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů. Aktuální cenu a specifikaci vybraného modelu vám na požádání sdělí váš autorizovaný prodejce vozů Škoda.
Technická data
Hodnoty spotřeby paliva a emisí CO2 byly stanoveny dle standardu WLTP. Jsou určeny pro porovnání hodnot CO2 a spotřeby paliva mezi různými typy vozidel, mající informativní charakter platný k okamžiku konfigurace vozidla. Dodatečná výbava vozu a příslušenství (např. vestavěné díly, jiné pneumatiky atd.) mohou měnit relevantní parametry vozidla jako hmotnost, valivý odpor a aerodynamiku a ve spojitosti s povětrnostními a dopravními podmínkami a individuálním stylem jízdy mohou ovlivnit spotřebu paliva, spotřebu elektrické energie, dojezd a emise CO2 jakož i výkonnostní ukazatele vozidla.
Technická data – elektrické a hybridní vozy
Dostupnost jízdního výkonu: Maximální jízdní výkon, který je k dispozici při nejvyšším možném stavu nabití a optimálním rozsahu provozních teplot vysokonapěťového akumulátoru. Výkon dostupný v individuální jízdní situaci závisí na proměnlivých faktorech, jako je zejména stav nabití, venkovní teplota nebo stáří vysokonapěťového akumulátoru. Doba dostupnosti maximálního jízdního výkonu je omezena a podle typu vysokonapěťového akumulátoru činí nejvýše 18 sekund (akumulátor o kapacitě 82/84 kWh), případně nejvýše 30 sekund (akumulátor o kapacitě 55/63 kWh).
Dojezd: Celkový dojezd dle standardu WLTP ve variantě výbavy, která je nejpříznivější pro dojezd tohoto modelu. Skutečné hodnoty dojezdu WLTP se mohou lišit v závislosti na výbavě. V praxi se skutečný dojezd liší v závislosti na stylu jízdy, rychlosti, použití komfortních/pomocných spotřebičů, venkovní teplotě, počtu cestujících/užitečném zatížení a topografii.
Kapacita baterie: Obsah energie vysokonapěťového akumulátoru bez ohledu na vozidlo. Určuje se s konstantním profilem zatížení za definovaných okrajových podmínek a bere v úvahu celý rozsah energetického obsahu vysokonapěťového akumulátoru, který lze ve vozidle využít až do zastavení vozidla. Skutečná vybíjecí energie se od toho může lišit, protože závisí na konkrétním jízdním profilu a teplotě akumulátoru. Homologovaná specifikace dojezdu podle standardu WLTP odpovídá využitelné vybíjecí energii pro nové vozidlo. Pro zachování nejlepší využitelné kapacity vysokonapěťového akumulátoru se při každodenním používání vozidla doporučuje nastavit cílovou úroveň nabití na 80 % (na 100 % doporučujeme vysokonapěťový akumulátor nabíjet například pouze před delší cestou). Snížení kapacity vysokonapěťového akumulátoru v průběhu času je přirozeným projevem techniky a není vadou.
Nabíjecí výkon: Maximální možný nabíjecí výkon. Různé nabíjecí stanice se mohou lišit svým chováním při nabíjení při stejném výkonu kW. Kromě kW výkonu nabíjecí stanice má na množství protékající energie vliv také maximální nabíjecí proud. Maximální možný nabíjecí výkon ovlivňuje mnoho faktorů, mj. okolní teplota, teplota akumulátoru, stav nabití akumulátoru, stáří akumulátoru, stav nabíjecí stanice a nabíjecí infrastruktury, zatíženost nabíjecí infrastruktury a zatíženost nabíjecí stanice (pokud se nabíjí současně další vůz na stejné stanici). Uvedený maximální nabíjecí výkon se určuje za podmínek standardu WLTP při teplotě cca. 23 °C a stavu nabití pět procent nebo více. Pokud se tyto proměnné změní, může se nabíjecí výkon také lišit od standardní specifikace. Více informací o elektrických a hybridních modelech naleznete na našich webových stránkách skoda-auto.cz/emobilita a elektromobilita.skoda-auto.cz.
Škoda Originální příslušenství
Uvedená cena Škoda Originálního příslušenství je pouze orientační a není nabídkou ve smyslu ust. § 1732 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů. Aktuální cenu Škoda Originálního příslušenství vám na požádání sdělí váš autorizovaný prodejce vozů Škoda. Uvedené ceny Škoda Originálního příslušenství nezahrnují případné náklady na jejich montáž. Originální příslušenství je určeno k instalaci až po úvodní registraci vozidla a ovlivňují emise CO2 vozidla. Změna emisí CO2 však není zohledněna v prohlášení o shodě vystavované Škoda Auto a.s. Montáž Škoda Originálního příslušenství a mimořádná výbava vozidla mohou rovněž ovlivnit i jiné relevantní parametry vozidla jako je hmotnost, valivý odpor, aerodynamika, jakož i spotřeba pohonných hmot či výkonnostní ukazatele vozidla. Na základě omezení dle zvolené motorizace či výbavy nemusí být montáž požadovaného příslušenství u vybraného vozidla možná. Pro více informací kontaktujte svého autorizovaného prodejce vozů Škoda.
Uvedené údaje, použité fotografie
Společnost Škoda Auto a.s. si vyhrazuje právo změny ceny, barvy a technických dat modelů zde zobrazených a popsaných. Použité obrázky jsou ilustrační a mají pouze informativní charakter. Autoři serveru si vyhrazují právo chyb zápisu a omylu. Vzhled barev a vyvážení bílé závisí na individuálním nastavení monitoru.
Internet, software
Společnost Škoda Auto a.s. ani její zástupci nenesou žádnou odpovědnost za jakékoli škody způsobené použitím této prezentace, zde publikovaných informací či softwaru zde nabízeného k instalaci. Všechny informace, služby a digitální obsah jsou nabízeny bez záruky nepřerušeného užívaní.
Ochrana osobních údajů
Společnost Škoda Auto a.s. zaručuje všem uživatelům svých internetových prezentací ochranu osobních údajů. Škoda Auto a.s. neshromažďuje žádné osobní údaje, které uživatelé dobrovolně neposkytnou.
Copyright
Obsah stránek skoda-auto.cz je chráněn autorským zákonem. Stahování materiálů a dalšího obsahu je možné pouze v případě, je-li to výslovně uvedeno. Kopírování a šíření obsahu v jakékoli podobě není bez písemného souhlasu autorů dovoleno. Monte-Carlo je registrovanou ochrannou známkou společnosti Marques De l’Etat De Monaco.
Škoda Connect – Digitální služby
Pro využívání Škoda Connect (dále jen „Služby“) je nutné uzavřít online samostatnou smlouvu se společností Škoda Auto a.s. Pro využívání Služeb po celé smluvní období má zákazník po předání vozidla 90denní lhůtu na jejich zaregistrování. Služba Tísňové volání je aktivována již od dodání vozidla bez nutnosti registrace.
Dostupnost poskytovaných Služeb může být v každé zemi různá v závislosti na typu vozidla, roku výroby a výbavovém stupni daného vozidla. Některé Služby mohou být dostupné později po předání vozidla. Služby jsou poskytovány pouze na základě veřejně dostupných telekomunikačních technologií. Z důvodu neustálého vývoje technologií, zejména mobilní sítě, nemůže Škoda Auto a.s. garantovat konzistentní dostupnost těchto Služeb po celou dobu jejich trvání. Možné vývojové změny mohou způsobit trvalou nedostupnost poskytovaných Služeb.
Pro používání Služeb je nutné datové spojení mezi vaším zařízením (chytrý telefon, tablet, PC atd.) a datovým serverem. Toto datové spojení není zahrnuto v rámci Služeb. Bližší informace o Službách naleznete na www.skoda-auto.cz/technologie/skoda-connect nebo u vašeho autorizovaného partnera Škoda.