Tato stránka je doplňkovou stránkou úvodní stránky. Klepnutím na tlačítko se vrátíte zpět.

Předsudky a fakta – Provoz a jízda

Dojezd elektromobilu je omezený, moc daleko nedojedu.

Baterie, jejich efektivní využití a související technologie se neustále zlepšují a tím roste i maximální dojezd elektromobilů. Aktuálně se počítá v řádech stovek kilometrů, přičemž běžné denní ježdění většiny řidičů se počítá spíše v řádech desítek kilometrů. Trasy delší než je udávaný dojezd elektromobilu můžete plánovat tak, aby vaše pauza na odpočinek vyšla na místo s rychlonabíjecí stanicí.

Elektromobil je ideální pro lidi, kteří pravidelně dojíždí třeba do práce nebo na nákupy na kratší vzdálenost. Příležitostná delší cesta není problém. Pokud však řidič jezdí převážně dálkové trasy nebo se jedná o člověka s nízkým ročním nájezdem, zvolí pravděpodobně vůz se spalovacím motorem. Dalším aspektem je omezená nabídka elektromobilů, která zatím nemůže pokrýt všechny potenciální zákazníky. Vozy se spalovacím motore tudíž stále zůstávají ve hře.

Budu muset pořád přemýšlet, kde a kdy budu auto nabíjet.

V ideálním případě budete svůj elektromobil nabíjet přes noc doma – odpoledne přijedete, vůz připojíte do sítě, ráno přijdete k nabitému autu a vyrazíte. Pro případ potřeby nabíjení mimo domov neustále roste množství veřejných nabíjecích stanic, které jsou navíc zpravidla na místech, kde je využijete nejvíce: v parkovacích domech, v nákupních centrech a podobně.

S kartou Powerpass navíc získáte jednoduché řešení s přístupem až k 80 % nabíjecích stanic po celé Evropě. Vše si přehledně zobrazíte v praktické aplikaci.

Zvýší se mi cena za domácí odběr elektřiny.

Domácí nabíjení patří mezi cenově nejvýhodnější a 80 % majitelů elektromobilů je nabíjí doma přes noc. V každém případě jsou náklady nižší než provoz podobně velkého vozu se spalovacím motorem. Poskytovatelé elektrické energie také nabízí zvýhodněné tarify pro uživatele elektromobilů a nabíjení doma.

Auto se mi může kdykoliv během jízdy vybít.

S vybitím baterie je to stejné jako se spotřebováním veškerého benzínu v nádrži. Vozidlo vás předem včas varuje a při kriticky nízkém stavu baterie omezuje některé komfortní prvky, aby neplýtvalo energií. Pokud i přesto dojde ke kompletnímu vybití baterie, vůz zastaví podobně, jako při prázdné nádrži. Při zařazeném neutrálu a zapnutém zapalování můžete elektromobil na krátkou vzdálenost odtlačit, ale pokud je potřeba urazit delší vzdálenost je již nutné povolat odtahovou službu s možností naložení na valník – tažení na laně či s jednou nápravou na vozovce není možné. Na tyto výjimečné případy jsme připraveni s naší zárukou mobility.

V případě vybití vysokonapěťového akumulátoru pro elektrický pohon lze využít asistenční služby na tel. čísle 800 600 000. Pracovníci centrály Škoda Assistance zprostředkují pomoc v podobě odtahu k nejbližší nabíjecí stanici nebo do nejbližšího servisu Škoda.

Je nebezpečné elektromobilem jet či ho nabíjet za deště.

Baterie je dobře izolována, takže elektromobil můžete provozovat úplně stejně, jako vůz se spalovacím motorem. Stejně tak se nemusíte obávat nabíjení – všechny součásti jsou dobře izolovány a pokud vůz přeci jen rozpozná nějakou komplikaci, nabíjení se nespustí.

Doporučujeme důkladné prostudování uživatelské příručky a dodržování uvedených pravidel.

V zimě se mi zkrátí dojezd.

Pro první čistě elektrický model postavený na platformě MEB koncernu Volkswagen značky Škoda uvádíme normovaný dojezd dle režimu WLTP přes 520 kilometrů. Reálný dojezd ovlivňuje velké množství faktorů v čele s venkovní teplotou, teplotou baterie, jízdním stylem řidiče nebo profilem cesty. V zimním období může vlivem fyzikálních vlastností baterií, stejně jako u všech jiných zařízení či prostředků využívajících lithium-iontové akumulátory, dojít ke snížení využitelnosti baterie.

Naši experti v oblasti technického vývoje neustále pracují na zdokonalování řešení tak, aby měly všechny vnější vlivy co nejmenší dopad na vlastnosti baterií. S dalším vývojem a nástupem modernizovaných technologií se bude do budoucna zvyšovat nejen dojezd, ale současně také rychlost nabíjení. Pořízení elektromobilu samozřejmě vyžaduje od člověka i jistou změnu přemýšlení.

Elektromobily jsou při nehodě nebezpečnější než klasická vozidla.

Baterie jsou zcela izolovány od ostatních částí vozu a v případě nehody automaticky jsou odpojeny, tudíž jejich výbuch nehrozí. Elektromobily navíc operují bez motorového či převodovkového oleje, které jsou častým důvodem vznícení automobilů po nehodě. A stejně jako klasické vozy, také elektromobily podstupují náročné a přísné nárazové zkoušky.