BUDOUCNOST MODERN SOLID

March 31, 2022

Nový designový jazyk i nově připravované elektromobily. ŠKODA AUTO bude v dohledné budoucnosti ještě dynamičtější a modernější automobilkou, zaznělo na Výroční tiskové konferenci.

S příchodem nového designového jazyka MODERN SOLID si však auta značky ŠKODA dále ponechají zaměření na člověka, SIMPLY CLEVER filosofii a orientaci na rodiny.

Budoucnost je v elektromobilech

Jasnou budoucností značky ŠKODA z hlediska produktů jsou elektromobily. „Elektrifikace začíná hrát roli i na některých rozvíjejících se trzích, například v Indii. Elektromobilita je pro značku ŠKODA jasnou cestou ne kvůli tlaku EU, ale kvůli tomu, že v ní skutečně věříme,“ řekl předseda představenstva Schäfer. ŠKODA AUTO podle něj pro následující roky chystá nejméně tři nové elektromobily, které budou v hierarchii modelů spadat pod aktuální ENYAQ iV. Nadále pak ŠKODA věří i modelům se spalovacími motory. Podle Schäfera například nová FABIA jasně ukazuje, jak efektivní a k životnímu prostředí šetrné takové vozy mohou být.

Schäfer také zdůraznil, že značka nebude dále rozvíjet nabídku plug-in hybridních modelů. „Je to složitá a drahá technologie, kdy máte ve voze v podstatě dva systémy,“ naznačil důvody. Plug-in hybridy podle něj také nejsou tak efektivní ve snižování flotilového průměru emisí CO2. Současné plug-in hybridy zůstávají v nabídce, ale budoucností jsou elektromobily. Výhledově se tak má plná elektrifikace podle Schäfera a Jahna týkat i modelu OCTAVIA, nejprodávanějšího modelu značky.

Na konkrétní oznámení v tomto směru je ale zatím příliš brzy. „OCTAVIA, obzvlášť v provedení combi, je srdcem naší značky a buďte si jisti, že bude i součástí našich dalších kroků. Příští dekáda si vyžádá elektrifikaci všech stěžejních modelů,“ řekl Schäfer. „Není to o tom elektrifikovat současný model OCTAVIA, dát do něj baterie. Snažíme se vyvíjet auta, která budou přizpůsobena nové éře elektrické a digitální mobility,“ dodal k tomu Jahn.

ŠKODA se také nezabývá třeba alternativou v podobě vodíkového pohonu a nepočítá ani s větší iniciativou na poli syntetických paliv. Ta totiž vyžadují spoustu energie, kterou jinak mohou přímo spotřebovávat elektromobily. A vodíková technologie je příliš drahá. „Není nic rozumnějšího než baterie,“ řekl Schäfer s tím, že díky platformě MEB se daří značce dosahovat velké efektivity a snižovat náklady na výrobu elektromobilů.

Pro více informací navštivte ŠKODA Storyboard:

Novinky a tiskové zprávy