Tato stránka je doplňkovou stránkou úvodní stránky. Klepnutím na tlačítko se vrátíte zpět.
Všechny detaily, které jste hledali

Technické údaje vozu Superb Combi

Rozměry vozu

 

Bezpečnost

Bezpečnostní prvky

 

 

Škoda Superb Combi je zárukou bezpečnosti bez kompromisů. Kromě bezpečnostních systémů uvedených výše jsou ve voze Superb Combi jako součást standardní nebo doplňkové výbavy k dispozici následující prvky:

› Kotevní body Isofix a Top tether pro připevnění dětské sedačky na vnější zadní sedadla. Isofix je k dispozici i na předním sedadle spolujezdce.
Proaktivní ochrana cestujících zabezpečuje prostor okolo řidiče a jeho spolujezdce v případě střetu, a to utažením předních bezpečnostních pásů a zavřením elektricky ovládaných bočních oken a elektricky ovládaného panoramatického střešního okna.
› Po střetu zabrání multikolizní brzda zabrzděním dalšímu nekontrolovanému pohybu vozu, čímž sníží riziko dalších střetů.
› Na rozdíl od tempomatu, který udržuje nastavenou rychlost, umožňuje omezovač rychlosti jízdu při jakékoliv rychlosti až do výše předem nastavené hodnoty.
ABS zamezuje zablokování kol při nouzovém brzdění nebo brzdění na kluzkém povrchu.
› Zvýšením tlaku v brzdovém okruhu pomáhá brzdový asistent řidiči zvládnout situace v případě nutnosti nouzového brzdění. To může zásadně zkrátit požadovanou brzdnou dráhu.
MSR pomáhá zabránit zablokování poháněných kol, které by mohlo nastat při zpomalování na hladkém povrchu.
› Systém ASR zajišťuje hladké rozjezdy a zrychlování bez prokluzu kol na kluzkém povrchu.
EDL pomáhá při zrychlování nebo jízdě do kopce při nízké trakci jednoho z poháněných kol.
XDS+ pomáhá řidiči v ostrých zatáčkách a zajišťuje, že se vozidlo bude i během rychlých průjezdů chovat neutrálně. Řídicí elektronika v podstatě simuluje funkci samosvorného diferenciálu a vylepšuje tak trakci a jízdní dynamiku v zatáčkách. Výsledkem je, že vůz projíždí zatáčkami daleko jistěji a přirozeněji než dříve.
› Elektronická kontrola tlaku v pneumatikách TPM+ nepřetržitě informuje řidiče o tlaku v pneumatikách.
› Doplňkový asistent rozjezdu do kopce pomáhá řidiči s bezpečným rozjížděním do kopce. Systém se aktivuje ve stoupání pět stupňů a více a zajišťuje snadný a bezpečný rozjezd do kopce bez nutnosti použití ruční brzdy. Systém zabraňuje rozjetí auta dozadu nebo zhasnutí motoru.
Blikání brzdových světel snižuje nebezpečí nárazu zezadu, zvláště při dojezdu ke konci dopravní kolony na dálnici nebo při náhlém brzdění před neočekávanou překážkou.

Jízda a řízení

Pohon všech kol

Vůz Škoda Superb Combi je k dostání s elektronicky ovládanou vícelamelovou spojkou. K dispozici jsou dva motory, 2.0 TSI/206 kW a 2.0 TDI/147 kW, s nejmodernějším pohonem všech kol, který zaručuje optimální jízdní dynamiku, nejvyšší úroveň aktivní bezpečnosti a ekonomickou spotřebu.

Rozdělení točivého momentu na všechna čtyři kola probíhá automaticky v závislosti na jízdním prostředí. Ideální točivý moment pro zadní nápravu počítá řídicí jednotka. Úpravy se provádí působením různého tlaku na lamely spojky.

Sportovní podvozek

S kratšími spirálovými pružinami a sportovně laděnými tlumiči nabízí o 15 mm nižší sportovní podvozek výjimečnou citlivost a dynamické jízdní vlastnosti.

Progresivní řízení

Tato funkce dává vozu Škoda Superb Combi lepší manévrovatelnost a pohyblivost v zatáčkách. Progresivní řízení mění poměr v závislosti na tom, jak moc volantem otáčíte. Progresivní řízení je k dispozici pouze v kombinaci se sportovním podvozkem nebo dynamickým řízením podvozku.

Nivomat

Nivomat je samovyrovnávací systém udržování světlé výšky vozu i při jeho zatížení, což zlepšuje chování vozu během jízdy.

Rezervní kolo

Standardní sadu na opravu pneumatik lze doplňkově nahradit rezervním 16″ nebo 18″ocelovým kolem.

Ekologicky šetrné technologie

Systém Start-Stop

Účelem systému Start‑Stop je vypnout motor vždy, když nemusí běžet, což je praktická funkce zejména pro městské prostředí, kde výrazně snižuje spotřebu paliva. Systém Start‑Stop se aktivuje automaticky po nastartování motoru a lze ho kdykoliv vypnout.

Rekuperace brzdné energie

Co se stane při rekuperaci energie? Kinetická energie se přeměňuje na užitečnou elektrickou energii, která se ukládá v baterii nebo se využívá v elektrických systémech. Při brzdění motorem dodává alternátor elektrickou energii do přístrojů a dobíjí baterii. Tím šetří palivo, které by jinak bylo pro tyto funkce zapotřebí.

Režim Eco (volba jízdního režimu)

Jedním z režimů, který nabízí systém volby jízdního režimu, je Eco ‑ režim pro řidiče, kterým záleží na životním prostředí a pro které je ekonomická jízda prioritou. Specifickou funkcí Eco ‑ režimu je režim plachtění u vozů s automatickou převodovkou DSG. Režim plachtění se používá tehdy, když jedete bez použití plynového pedálu.

Doporučení převodového stupně

Správnou volbou převodového poměru můžete snížit spotřebu paliva a zvýšit jízdní komfort. Nižší otáčky motoru představují nižší spotřebu paliva a tišší chod motoru. Symboly v pravém horním rohu obrazovky buď potvrzují, že aktuální převodový stupeň je správný, nebo doporučí zařazení vyššího či nižšího stupně.