Vůz ŠKODA KAMIQ SCOUTLINE si zakládá na bezpečnosti bez kompromisů. Vedle již zmíněných prvků v ní jako součást základní nebo mimořádné výbavy naleznete následující bezpečnostní prvky:
› Kotevní body Isofix a TopTether pro připevnění dětské sedačky na vnější zadní sedadla. Isofix je k dispozici i na předním sedadle spolujezdce.
› Na rozdíl od tempomatu, který udržuje nastavenou rychlost, umožňuje omezovač rychlosti jízdu při jakékoliv rychlosti až do výše předem nastavené hodnoty.
› ABS zamezuje zablokování kol při nouzovém brzdění nebo brzdění na kluzkém povrchu.
› EDL pomáhá při zrychlování nebo jízdě do kopce při nízké trakci jednoho z poháněných kol.
› MSR pomáhá zabránit zablokování kol, které může nastat při zpomalování na hladkém povrchu.
› XDS+ pomáhá řidiči v ostrých zatáčkách a zajišťuje, že se vozidlo bude i během rychlých průjezdů chovat neutrálně. Řídicí elektronika v podstatě simuluje funkci samosvorného diferenciálu a vylepšuje tak trakci a jízdní dynamiku při zatáčení. Výsledkem je, že vůz projíždí zatáčkami daleko jistěji a přirozeněji.
› Zvýšením tlaku v brzdovém okruhu pomáhá brzdový asistent řidiči zvládnout situace v případě nutnosti nouzového brzdění. To může zásadně zkrátit požadovanou brzdnou dráhu.
› ASR zajišťuje hladké rozjezdy a zrychlování bez prokluzu kol na kluzkém povrchu.
› Elektronická kontrola tlaku v pneumatikách nepřetržitě informuje řidiče o stavu pneumatik.
› Asistent rozjezdu do kopce je prvek výbavy, který pomáhá řidiči s rozjezdy do kopce. Systém se aktivuje ve stoupání přesahujícím pět stupňů a zabraňuje rozjetí auta dozadu nebo zhasnutí motoru, čímž zajišťuje snadné a bezpečné rozjezdy bez nutnosti použití ruční brzdy.
› Blikání brzdových světel snižuje nebezpečí nárazu zezadu, zvláště při dojezdu ke konci dopravní zácpy na dálnici nebo náhlém brzdění před neočekávanou překážkou.
Standardní sadu na opravu pneumatik lze doplňkově nahradit:
› neplnohodnotným rezervním kolem (6J × 16" ET 35, pneumatiky 205/60 R16).
› dojezdovým rezervním kolem (3,5J × 18" ET 38, pneumatiky 125/70 R18), určeným pro Sound System ŠKODA.
Základní myšlenkou systému Start‑Stop je vypnout motor vždy, když jeho chod není nutný. Tato funkce je zvláště praktická v městském provozu, kde výrazně snižuje spotřebu paliva. Systém se automaticky aktivuje po zapnutí motoru a může být kdykoliv manuálně vypnut.
Co se děje při rekuperaci energie? Kinetická energie se přeměňuje na využitelnou elektřinu, která se ukládá do baterie nebo rovnou využívá v elektrických palubních systémech. Při brzdění motorem generuje alternátor elektřinu, kterou pohání elektrické systémy nebo dobíjí baterii – to spoří benzin, který by byl jinak využitý pro tyto účely.
Jeden z dostupných režimů Driving Mode Select systému je profil Eco vhodný pro ekologicky uvědomělé řidiče s prioritou úsporné jízdy. Specifickou vlastností Eco režimu je plachtění (volnoběžka) pro vozy s DSG převodovkou – pokud při jízdě zcela povolíte plynový pedál, vyřadí automatická převodovka na neutrál a udržuje hybnost rozjetého vozidla (nezpomaluje brzděním motorem).
Volba správného rychlostního stupně může zlepšit ekonomičnost jízdy a zvýšit jízdní komfort – nižší otáčky totiž znamenají nižší spotřebu a tišší provoz. Symboly v pravém horním rohu displeje zobrazují zařazený stupeň nebo doporučují řazení vyššího či nižšího stupně dle situace.