Tato stránka je doplňkovou stránkou úvodní stránky. Klepnutím na tlačítko se vrátíte zpět.

Zpět na úvodní stránku

Všechny detaily, které potřebujete znát

KAMIQ SCOUTLINE TECHNICKÁ DATA

Rozměry vozu


Bezpečnost

Bezpečnostní prvky

Vůz ŠKODA KAMIQ SCOUTLINE si zakládá na bezpečnosti bez kompromisů. Vedle již zmíněných prvků v ní jako součást základní nebo mimořádné výbavy naleznete následující bezpečnostní prvky:

› Kotevní body Isofix a TopTether pro připevnění dětské sedačky na vnější zadní sedadla. Isofix je k dispozici i na předním sedadle spolujezdce.

› Na rozdíl od tempomatu, který udržuje nastavenou rychlost, umožňuje omezovač rychlosti jízdu při jakékoliv rychlosti až do výše předem nastavené hodnoty.

ABS zamezuje zablokování kol při nouzovém brzdění nebo brzdění na kluzkém povrchu.

EDL pomáhá při zrychlování nebo jízdě do kopce při nízké trakci jednoho z poháněných kol.

MSR pomáhá zabránit zablokování kol, které může nastat při zpomalování na hladkém povrchu.

XDS+ pomáhá řidiči v ostrých zatáčkách a zajišťuje, že se vozidlo bude i během rychlých průjezdů chovat neutrálně. Řídicí elektronika v podstatě simuluje funkci samosvorného diferenciálu a vylepšuje tak trakci a jízdní dynamiku při zatáčení. Výsledkem je, že vůz projíždí zatáčkami daleko jistěji a přirozeněji.

› Zvýšením tlaku v brzdovém okruhu pomáhá brzdový asistent řidiči zvládnout situace v případě nutnosti nouzového brzdění. To může zásadně zkrátit požadovanou brzdnou dráhu.

ASR zajišťuje hladké rozjezdy a zrychlování bez prokluzu kol na kluzkém povrchu.

Elektronická kontrola tlaku v pneumatikách nepřetržitě informuje řidiče o stavu pneumatik.

Asistent rozjezdu do kopce je prvek výbavy, který pomáhá řidiči s rozjezdy do kopce. Systém se aktivuje ve stoupání přesahujícím pět stupňů a zabraňuje rozjetí auta dozadu nebo zhasnutí motoru, čímž zajišťuje snadné a bezpečné rozjezdy bez nutnosti použití ruční brzdy.

Blikání brzdových světel snižuje nebezpečí nárazu zezadu, zvláště při dojezdu ke konci dopravní zácpy na dálnici nebo náhlém brzdění před neočekávanou překážkou.

Rezervní kolo

Standardní sadu na opravu pneumatik lze doplňkově nahradit:

neplnohodnotným rezervním kolem (6J × 16" ET 35, pneumatiky 205/60 R16).

dojezdovým rezervním kolem (3,5J × 18" ET 38, pneumatiky 125/70 R18), určeným pro Sound System ŠKODA.

Rezervní kolo
Rezervní kolo

Zelené technologie

Start-Stop system

Základní myšlenkou systému Start-Stop je vypnout motor vždy, když jeho chod není nutný. Tato funkce je zvláště praktická v městském provozu, kde výrazně snižuje spotřebu paliva. Systém se automaticky aktivuje po zapnutí motoru a mlůže být kdykoliv manuálně vypnut.

Start-Stop system
Rekuperace brzdné energie

Co se děje při rekuperaci energie? Kinetická energie se přeměňuje na využitelnou elektřinu, která se ukládá do baterie nebo rovnou využívá v elektrických palubních systémech. Při brzdění motorem generuje alternátor elektřinu, kterou pohání elektrické systémy nebo dobíjí baterii – to spoří benzin, který by byl jinak využitý pro tyto účely.

Rekuperace brzdné energie
Eco režim (Driving Mode Select)

Jeden z dostupných režimů Driving Mode Select systému je profil Eco vhodný pro ekologicky uvědomělé řidiče s prioritou úsporné jízdy. Specifickou vlastností Eco režimu je plachtění (volnoběžka) pro vozy s DSG převodovkou – pokud při jízdě zcela povolíte plynový pedál, vyřadí automatická převodovka na neutrál a udržuje hybnost rozjetého vozidla (nezpomaluje brzděním motorem).

Doporučení řazení

Volba správného rychlostního stupně může zlepšit ekonomičnost jízdy a zvýšit jízdní komfort – nižší otáčky totiž znamenají nižší spotřebu a tišší provoz. Symboly v pravém horním rohu displeje zobrazují zařazený stupeň nebo doporučují řazení vyššího či nižšího stupně dle situace.