rozsáhlé výdaje na nové modely a elektromobilitu

ŠKODA AUTO uzavřela I. čtvrtletí roku s rekordními tržbami

ŠKODA AUTO uzavřela I. čtvrtletí roku s rekordními tržbami

3. 5. 2019

Tržby za I. čtvrtletí 2019 vzrostly o 7,6 %, provozní výsledek s hodnotou 410 milionů eur a rentabilita tržeb ve výši 8,3 % jsou i nadále na vysoké úrovni.

ŠKODA AUTO v prvním čtvrtletí zvýšila své tržby ve srovnání se stejným obdobím loňského roku o 8,2 % na 4,92 miliardy eur. Také provozní výsledek ve výši 410 milionů eur je i nadále na vysoké úrovni, stejně jako rentabilita tržeb, která dosáhla 8,3 %. Hmotné investice oproti stejnému období minulého roku vzrostly o 74,3 %. Společnost ŠKODA AUTO tak intenzivně investuje do budoucnosti podniku a buduje kapacity pro výrobu komponentů pro elektromobily.

Člen představenstva společnosti ŠKODA AUTO za oblast financí a IT Klaus-Dieter Schürmann říká: „I přes náročné tržní prostředí plné výzev jsme v prvním čtvrtletí roku 2019 dosáhli solidního výsledku. Mírný pokles provozního výsledku je především důsledkem negativních efektů směnných kurzů a vyšších výdajů na nové produkty a technologie budoucnosti. Pozitivně naproti tomu působil nárůst prodejních objemů v Evropě a cenová opatření uskutečněná prostřednictvím našeho aktivního managementu odbytu a optimalizace nákladů.“

Automobilka dodala svým zákazníkům za první tři měsíce roku 307 600 vozů, dodávky tak mírně poklesly pod úroveň loňského roku (leden až březen 2018: 316 700 vozů, -2,9 %). Bestsellerem je i nadále ŠKODA OCTAVIA (leden až březen 2019: 92 500 vozů), KAROQ je i nadále důležitým motorem růstu: v prvním čtvrtletí roku dodala značka ŠKODA zákazníkům 35 800 těchto kompaktních SUV, tedy dvakrát více než v loňském roce.

ŠKODA AUTO se připravuje na budoucnost
Pomocí Strategie 2025 definovala ŠKODA AUTO hlavní směry svého dalšího rozvoje, aby současné období hluboké transformace automobilového průmyslu proměnila v další růst. Důležitými tématy jsou přitom elektromobilita a konektivita. Dalšími oblastmi, na které se společnost zaměří, jsou digitalizace produktů a procesů, vstup na nové trhy a také rozšiřování klasické výroby automobilů o další služby související s mobilitou. ŠKODA AUTO tak chce dále růst ve dvou dimenzích. První z oblastí je růst samotného prodeje vozů. Širší základnu růstu budou však tvořit nové oblasti podnikání, například digitální služby související s mobilitou.

ŠKODA AUTO Group* – klíčové údaje ve čtvrtletním srovnání leden až březen 2019/2018**:

* ŠKODA AUTO Group zahrnuje společnosti ŠKODA AUTO a.s, ŠKODA AUTO Slovensko s.r.o., ŠKODA AUTO Deutschland GmbH, SKODA AUTO India Pvt. Ltd., Volkswagen India Pvt. Ltd. (od 1.1.2019), Volkswagen Group Sales India Pvt. Ltd. (od 1.1.2019) a podíl na zisku společnosti OOO VOLKSWAGEN Group RUS.

** Procentní odchylky jsou vypočítány z nezaokrouhlených čísel.

*** zahrnuje výrobu ŠKODA AUTO Group, bez výroby v Číně, na Slovensku, v Rusku, Německu (a k 31.12. 2018 v Indii), ale včetně ostatních koncernových značek, jako SEAT, AUDI a VW; výroba vozů bez rozložených sad

**** zahrnuje odbyt značky ŠKODA na odbytové společnosti, včetně ostatních koncernových značek, jako SEAT, SEAT, VW, AUDI, PORSCHE a LAMBORGHINI; odbyt vozů bez rozložených sad.

Aktuální novinky

Přehled novinek