Tato stránka je doplňkovou stránkou úvodní stránky. Klepnutím na tlačítko se vrátíte zpět.

Zpět na úvodní stránku

Všechny detaily, které potřebujete znát

ŠKODA SUPERB COMBI TECHNICKÁ DATA

Rozměry vozu

Bezpečnost

Omezovač rychlosti

Jak naznačuje jeho jméno, tento bezpečnostní prvek omezí nejvyšší rychlost vozidla. Řidič může nastavit nejvyšší rychlost mezi 30 a 210 km/h a sledovat silnici, zatímco elektronika pohlídá, aby ji nepřekročil. To tedy představuje hlavní rozdíl oproti tempomatu, který zadanou rychlost konstantně udržuje. Z bezpečnostních důvodů je tato funkcionalita deaktivována v případě plného sešlápnutí plynového pedálu.

Omezovač rychlosti
Omezovač rychlosti
Další bezpečnostní prvky

ŠKODA SUPERB COMBI je celá o bezpečnosti bez kompromisů. Kromě již zmíněných bezpečnostních systémů nabízí ve standardní nebo volitelné výbavě ještě tyto prvky:

ABS zamezuje zablokování kol při nouzovém brzdění nebo na kluzkém povrchu.
Brzdový asistent pomáhá řidiči zvýšením tlaku v brdovém okruhu zvládnout krizové situace s nouzovým brzděním. To může zásadně zkrátit brzdnou dráhu.
MSR pomáhá zabránit zablokování kol, které může nastat při zpomalování na hladkém povrchu.
ASR zajišťuje hladké rozjezdy a zrychlování bez prokluzu kol na kluzkém povrchu.
EDL pomáhá při zrychlování nebo jízdě do kopce při nízké trakci jednoho z poháněných kol.
XDS+ pomáhá řidiči v ostrých zatáčkách a zajišťuje, že se vozidlo bude i během rychlých průjezdů chovat neutrálně. Řídicí elektronika v podstatě simuluje funkci samosvorného diferenciálu a vylepšuje tak trakci a jízdní dynamiku při zatáčení. Výsledkem je, že vůz projíždí zatáčkami daleko jistěji a přirozeněji.
Elektronická kontrola tlaku v pneumatikách nepřetržitě informuje řidiče o stavu pneumatik.
Hill-Hold Control je volitelný prvek výbavy, který pomáhá řidiči s rozjezdy do kopce. Systém se aktivuje ve stoupání přesahujícím pět stupňů a zabraňuje rozjetí auta dozadu nebo zhasnutí motoru, čímž zajišťuje snadné a bezpečné rozjezdy bez nutnosti použití ruční brzdy.
Blikání brzdových světel snižuje nebezpečí nárazu zezadu, zvláště při dojezdu ke konci dopravní zácpy na dálnici nebo náhlém brzdění před neočekávanou překážkou.

Pohon a řízení

Pohon všech kol

ŠKODA SUPERB COMBI přijíždí s nejnovější verzí inovativního pohonu všech kol s elektronicky ovládanou vícelamelovou spojkou. Nabízen je v kombinaci se čtyřmi motory (1,4 TSI/110 kW, 2,0 TSI/206 kW, 2,0 TDI/110kW a 2,0 TDI/140 kW) a zajišťuje tak optimální jízdní dynamiku, vysokou úroveň aktivní bezpečnosti a ekonomičnosti provozu.

Distribuce točivého momentu na všechna čtyři kola je automatická a závisí na úrovni trakce povrchu. Ideální poměr točivého momentu přenášeného na zadní kola vypočítává řídicí jednotka, úpravy se provádí pomocí rozdílného tlaku na lamely spojky.

Progresivní řízení

Tento prvek propůjčuje vozu ŠKODA SUPERB COMBI ještě lepší chování a ovladatelnost v zatáčkách. Převod řízení se totiž mění v závislosti na úhlu natočení volantu. Progresivní řízení se nabízí pouze v kombinaci se sportovním podvozkem.

Zelené technologie

Technologie vypínání válců (ACT)

Technologie ACT dokáže při nízkém zatížení dočasně vypnout zapalování ve druhém a třetím válci a snížit tak spotřebu o více než 0,5 l/100 km (v závislosti na jízdním stylu). ACT se aktivuje mezi 1 400 a 4 000 otáčkami, při požadovaném točivém momentu mezi 25 a 100 Nm a v rychlostech do 130 km/h.

Start-Stop systém

Podstatou systému Start-Stop je vypnout motor pokaždé, když běží naprázdno – zvláště v městském prostředí, aby snížil emise výfukových zplodin a snížil spotřebu. Systém Start-Stop se aktivuje automaticky po nastartování motoru a může být kdykoliv manuálně vypnut.

Start-Stop systém
Start-Stop systém
Rekuperace brzdné energie

Co se děje při rekuperaci energie? Kinetická energie se přeměňuje na využitelnou elektřinu, která se ukládá do baterie nebo rovnou využívá v elektrických palubních systémech. Při brzdění motorem generuje alternátor elektřinu, kterou pohání elektrické systémy nebo dobíjí baterii – to spoří benzin, který by byl jinak využitý pro tyto účely.

Rekuperace brzdné energie
Rekuperace brzdné energie
Eco režim (Driving Mode Select)

Jeden z dostupných režimů Driving Mode Select systému je profil Eco vhodný pro ekologicky uvědomělé řidiče s prioritou úsporné jízdy. Specifickou vlastností Eco režimu je plachtění (volnoběžka) pro vozy s DSG převodovkou – pokud při jízdě zcela povolíte plynový pedál, vyřadí automatická převodovka na neutrál a udržuje hybnost rozjetého vozidla (nezpomaluje brzděním motorem).

Aktivní aerodynamické klapky

Aktivní aerodynamické klapky snižují odpor vzduchu a tím pomáhají snížit spotřebu a emise. Pokud motor nebo jednotka klimatizace nepracují pod plným zatížením, průduchy se uzavřou a proud vzduchu obtéká karoserii vozu. Aktivní aerodynamické klapky také pomáhají při chladném počasí rychleji zahřát motor.

Doporučení řazení

Volba správného rychlostního stupně může zlepšit ekonomičnost jízdy a zvýšit jízdní komfort – nižší otáčky totiž znamenají nižší spotřebu a tišší provoz. Symboly v pravém horním rohu displeje zobrazují zařazený stupeň nebo doporučují řazení vyššího či nižšího stupně dle situace.

Doporučení řazení
Doporučení řazení