Tato stránka je doplňkovou stránkou úvodní stránky. Klepnutím na tlačítko se vrátíte zpět.

Zpět na úvodní stránku

Všechny detaily, které potřebujete znát

ŠKODA OCTAVIA COMBI TECHNICKÁ DATA

Rozměry vozu


Bezpečnost

Další bezpečnostní prvky

ŠKODA OCTAVIA COMBI je o bezpečnosti bez kompromisů. Tento kompaktní sedan byl v roce 2013 oceněn 5hvězdičkovým hodnocením v Euro NCAP nárazovém testu pro své ukázkové bezpečnostní prvky. Kromě již zmíněných bezpečnostních systémů nabízí ve standardní nebo volitelné výbavě ještě tyto prvky:

ABS zamezuje zablokování kol při nouzovém brzdění nebo na kluzkém povrchu.
Brzdový asistent pomáhá řidiči zvýšením tlaku v brzdovém okruhu zvládnout krizové situace s nouzovým brzděním. To může zásadně zkrátit brzdnou dráhu.
MSR pomáhá zabránit zablokování kol, které může nastat při zpomalování na hladkém povrchu.
ASR zajišťuje hladké rozjezdy a zrychlování bez prokluzu kol na kluzkém povrchu.
EDL pomáhá při zrychlování nebo jízdě do kopce při nízké trakci jednoho z poháněných kol.
XDS+ pomáhá řidiči v ostrých zatáčkách a zajišťuje, že se vozidlo bude i během rychlých průjezdů chovat neutrálně. Řídicí elektronika v podstatě simuluje funkci samosvorného diferenciálu a vylepšuje tak trakci a jízdní dynamiku při zatáčení. Výsledkem je, že vůz projíždí zatáčkami daleko jistěji a přirozeněji.
Elektronická kontrola tlaku v pneumatikách nepřetržitě informuje řidiče o stavu pneumatik.
Asistent rozjezdu do kopce je volitelný prvek výbavy, který pomáhá řidiči s rozjezdy do kopce. Systém se aktivuje ve stoupání přesahujícím pět stupňů a zabraňuje rozjetí auta dozadu nebo zhasnutí motoru, čímž zajišťuje snadné a bezpečné rozjezdy bez nutnosti použití ruční brzdy.
Blikání brzdových světel snižuje nebezpečí nárazu zezadu, zvláště při dojezdu ke konci dopravní zácpy na dálnici nebo náhlém brzdění před neočekávanou překážkou.

Pohon všech kol

Pohon všech kol

Inteligentní pohon 4×4 modelu OCTAVIA COMBI přináší vysokou úroveň stability a trakce v různých jízdních podmínkách. Pohon využívá elektronicky ovládanou vícelamelovou spojku, která dokáže reagovat na změny povrchu pod koly v řádu milisekund. V běžných podmínkách jezdí OCTAVIA jako vůz s pohonem přední nápravy, na sněhu, blátě nebo ledu se přepne do režimu 4×4, aniž byste si čehokoliv všimli. Distribuce točivého momentu na všechna čtyři kola je automatická a závisí na úrovni trakce povrchu. Ideální poměr točivého momentu přenášeného na zadní kola vypočítává řídicí jednotka, úpravy se provádí pomocí rozdílného tlaku na lamely spojky.

Pohon všech kol
Pohon všech kol

Zelené technologie

Start-Stop systém

Podstatou systému Start-Stop je vypnout motor pokaždé, když běží naprázdno – zvláště v městském prostředí, aby snížil emise výfukových zplodin a snížil spotřebu. Systém Start-Stop se aktivuje automaticky po nastartování motoru a může být kdykoliv manuálně vypnut.

Start-Stop systém
Start-Stop systém
Rekuperace brzdné energie

Co se děje při rekuperaci energie? Kinetická energie se přeměňuje na využitelnou elektřinu, která se ukládá do baterie nebo rovnou využívá v elektrických palubních systémech. Při brzdění motorem generuje alternátor elektřinu, kterou pohání elektrické systémy nebo dobíjí baterii – to spoří palivo, které by bylo jinak využito pro tyto účely.

Rekuperace brzdné energie
Rekuperace brzdné energie
Eco režim (Driving Mode Select)

Jeden z dostupných režimů Driving Mode Select systému je profil Eco vhodný pro ekologicky uvědomělé řidiče preferující úspornou jízdu. Specifickou vlastností Eco režimu je plachtění (volnoběžka) pro vozy s DSG převodovkou – pokud při jízdě zcela povolíte plynový pedál, vyřadí automatická převodovka na neutrál a udržuje hybnost rozjetého vozidla (nezpomaluje brzděním motorem).

Doporučení řazení

Volba správného rychlostního stupně může zlepšit ekonomičnost jízdy a zvýšit jízdní komfort – nižší otáčky totiž znamenají nižší spotřebu a tišší provoz. Symboly v pravém horním rohu displeje zobrazují zařazený stupeň nebo doporučují řazení vyššího či nižšího stupně dle situace.